Make your own Countdown Clocks

Sunday, May 18, 2008

PMR is not everything

~2 jan 2008-11:55 pm~

ini br ujian pmr....da nangis mcm nak giler.dpt keputusan je teros nyorok dlm bilik sbb malu nak bg tau org.bantal jgk la jd teman dlm kesedihan.sehari suntok dok dlm bilik.menangis je sbb result yg dpt adelah di luar dugaan.panggilan tepon dlm sehari tu mmg byk smpai x tekire.sedare2 sebok nak tau keputusan kite.ayah abg kakak n adek sume x tau lg smpai skang.sory sumorang...bkn x nk bg tau tp kesedihan masih terase smpai skang.bia la bende ni jd rahsie antr aku ngan ibu.sms yg dpt dlm sehari tu makin m'jd2 betanyekan "kak ya dpt bape?"~"zu....nt dpt bape A?"~"kak zu camane result?"~"how's ur result?"~zuhairah...awk dpt bape pmr?".satu msg pon aku x lyn.masih teros dgn air mate.rase nye hidup aku mmg hancur.


ibu jgk yg masok bilik utk memujuk.kate2 smangat die la buat aku tabah sedikit demi sedikit.tp tangisan ttp klua.ibu kate...mungkin sampai sini je yg kite mampu buat.bkn rezeki kite utk dpt kan keputusan yg baik.x bemakne dgn keputusan mcm tu hidup kite akan fullstop sampai situ jer.2 tahun masih menunggu kite.allah nak kasi dugaan dan setiap dugaan tu ade hikmah nye.hidup ttp hidup!byk yg manis pahit ngan masam.x sume yg kite mintak akan dpt.kite kene teros pandang dpn dan jgn hanye kite jd mcm ni...kite teros sorok kan diri dr org.kene terime kenyataan dan dr kesedihan tu boleh membawe kite utk lebih maju.hidup x kan maju kalo asek nak menangis dan bekepit dgn bantal hanye krn dgn keputusan sebegitu rupe.x bererti kalo kite gagal hari ni bemakne kite akan gagal selamenye.keinsafan perlu ade.spm adelah penentu mase dpn kite...pmr hanye lah ujian biase.jgn kite fikir kite terok padahal ade ramai org yg rsult die lg terok dr kite.itu lah kate2 ibu yg buat kan aku bole rase tabah sedikit.tp kate2 tu baru terubat sikit.

air mate ku mule kering menjelang mlm.cume sedu sedan je yg masih berbunyi.di saat itu...aku tanam kan azam utk lebih maju ke hadapan.life still go on whatever happen to me.masih panjang mase utk kite berusehe.impian utk jd engineer tepakse dilupekan.hidup aku mungkin sesuai dgn account.mungkin ketentuan allah adelah yg tebaik utk mase dpn ku.amiiiin...

aku terus dibuai tidur tanpe disedari.saat itu jugelah tangisan air mate ku sudah berakhir.pd hari esok nye,aku bangun dgn keadaan yg cerie.sgale kenangan smalam telah dilupekan dan azam2 br tesemat.yg sudah itu sudah la...kite harus melangkah ke hadapan.cume satu shj pekare yg akan kembali kan aku menangis,bile org betanye kan keputusan pmr.smpai sekarang aku masih menangis jike ditanyekan begitu.pmr memberi kesan fobia terhadap diriku.pmr adelah tahon 2007...dan skarang 2008.kitab 2007 perlu tutop dan buke kitab br 2008.

SMOGE AKU JD AKAUNTAN YG BEJAYE.amin....

0 bebelan:

liku-liku kehidupan