Make your own Countdown Clocks

Saturday, August 2, 2008

kesedihan menggantikan kegembiraan

aliya asek bising je kate aku x update post yg tebaru.erm...arini aku post la brite tekini psl diri ku ini.bln 7 br je habis...detik kesedihan aku pon perlu diberhentikan.saat pd 31 julai,aku betekad nk pupuskan kesedihan yg merajai kehidupanku spanjang bln 7.bile tibe nye 1 ogos...aku pakse diri utk jd org yg happy tp gelak tawe xdpt tutop segale kesedihan aku dlm bln 7.ssh sgt ke aku nk lupekan bende yg lps???ha???!!!kekdg sesuatu kenangan pahit, akan slalu jd pahit kalo kenangan tu slalu ditangisi.btol ke?

firsly...5 julai dok tensyen ngan hari kakum.aku kene handle bhgn pameran utk kelab prs.partner aku,zaid yg patot nye handle skali pameran prs...tp da tesadai dgn motor kat tepi jln.sorg2 la aku tanggong beban mase hari kakum tu.bdk laki bawahan aku,sume nye xleh pakai!maseng2 sebok ngan rmh hantu...hampeh!tp ade jgk la yg masih barhati perot utk berikan hikmat bakti.thx 4 everyone yg bg kejesame utk aku mase hari kakum especially bnt.that day...aku rase allah nk uji kesabaran aku.tp...aku cume mampu selseaikan bende tu dgn tangisan.

secondly...9 julai hari yg agak malang dlm diari hidup ku.hari tu adelah hari rabu iaitu hari kelab & persatuan.f3 n f5 merupekan hari teraher buat mereke utk mengikuti kelab & pesatuan.make...aktiviti utame kelab pd haritu ialah perlantikan jawatankuase yg tebaru.bnn2 f4 kelab prs agak sengal.ade ke patot dorg gi vote aku jd timbalan pengerusi kelab.satu jwtn yg agak bsr buat ku.aku sukar utk trime hakikat...bolehkah aku jd pemimpin utk kelab ni??byk kali persoalan tu aku tnye pd diri.rase mcm nk resign gak mase hari tu sbb aku xde sifat2 kepimpinan dlm diri dan aku bkn la manusie yg pndai dlm bidang prs.aku takot jwtn ni akan disoalkan kat akhirat nnt sbb x jln kan amnah dgn btol.tp atas pujukan cegu masitah...aku relekan diri utk memegang jwtn sbg timbalan pengerusi.bak kate cegu...."pengalaman bole dicarik dan kenangan sukar utk didapati".

thirdly...16 julai adelah jamuan kelab prs utk f3 n f5 sempene hari pepisahan dan tande kemenangan prs membolot 2 hadiah bg kategori utk hari kakum.pd pkol 3.30 ptg.waduh...before that day,aku la org yg plg penat.mungken kot.kitorg prs f4 kene wat preparation utk majlis jamuan ni.aku mmg pnt giler....hari sabtu(12julai),aku kene turon KL kat pasar seni sbb nk tempah hadiah mug buat f3 n f5.wargh...giler ramai org mase hari tu....mcm ulat kat area situ.patu amek la kesempatan utk jln2.hari slase(15 julai) aku rush gi pasar seni balek after skola tamat utk amek hadiah mug tu.kali ni aku pegi dipenuhi polis.sbb pe?sbb nye psl isu anwar baru2 ni.kiri kanan polis!ramai org kene soal ngan polis.slamat la aku xkene soal skali.dorg takot ade perhimpunan haram.patu rabu 16 julai telah belangsong nye jamuan sprt yg dirancangkan.pd hari tu...mkn mmg byk giler!tp yg geram nye...uqbah gi pecahkan 1 mug.eee...mmg toyol!tegagap aku nk jwb ngan tuan punye mug tu.patu aku gak yg kene tempah baru.jamuan ni buat aku jd sedeh jer...i donno why.mungken sbb telalu letih dan sume yg aku tgk serbe xkene.

fortly...aku tensyen ngan program rehlah f4.preparation sumenye last minute!AJK rehlah mcm amek endah x endah jer ngan bende ni.mane x nye...preparation hanye 2 minggu.19 julai dan nk wat program kat alang sedayu...ketas keje plak hanta lmbt.patu abg aku n the geng yg ditanggungjawab utk jd fesi rehlah da bising2 kat rmh...."rehlah korg ni jd ke x nak buat???!!" adoi mak,tensyen la!naik nangis aku nk bedepan ngan abg aku sbb xtau nk bg answer ape.yg kene tempias ni adelah aku!aku ajk transport yg x bsr sgt tugas la yg tehegeh-hegeh dok sebok tnye kan kat pengarah n timbalan psl flow rehlah ni....jd ke x nk buat.lps abg aku push n bising2,abg sarep pon bangon utk berikan p'tlgan,cegu rusyidah n kak tim n cegu hani sbg pembantu menjayekan rehlah f4....ahernye kami ajk rehlah berjaye buat satu program utk f4 sbg persediaan sbelom ke wafdul amin dan amek kesempatan rehlah ni utk enjoy besame.program ni best sgt2 sbb it is the first program yg dijage oleh fesi2 luar.

seterosnye....mase hari ape ntah,aku kene marah sepanjang hari tu.dr pg, aku da kene sound ngan mak aku sbb br nk gosok baju skola pg2 bute.mmg pedih giler2 jiwe mase tu.patu mule la die bkk kitab smpai aku nk klua rmh pon x habis lg die nye perbicaraan.tepakse besaba...die org tue kite.kat skola aku dlm keadaan yg dipenuhi tangisan.smpai je skola raihan gi wat muke badot die.patu mule la die carik penyakit ngan aku!n then tgh hari tu kene panggel ngan cegu latipah.kalo da kene jmp ngan cegu latipah, sure la de pape.so,masalah timbul lg....maken beduke la aku!

mase 28julai isnen...aku de meeting ajk tetinggi prs bicang psl buku laporan kat bilik kaunseling.prs bnt sume nye xde mase tu sbb dorg de hal yg xdpt dielakkan.then aku sorg la pompuan dan dikepungi 5 laki.wargh....giler la!da la pintu tetutup.sambel2 meeting tu,kitorg mkn la kacang yg de dlm bilik kaunseling tu.tau2 je la bdk prs bnn ni camne...begurau je stiap mase.lps habis meeting de sorg cegu jmpe aku n die ckp mane bole pompuan dikeliling lelaki yg rmai camtu patu sambel gelak2.sambel mkn2 plak!adoi mak...lg skali name aku naik dlm ranking disiplin.salah ke meeting camtu?mungken kot...sbb aku xpiker dulu ape yg akan terjadi kalo aku sorg pompuan dlm tu.tambah sedeh la aku dlm bln julai 2008.

kedukaan teraher aku adelah between aku,safwan n amirin.aku fight ngan dorg mase 28julai isnen.salah ke care aku utk pegunekan org lain sbg perantaraan?salah ke?nape manusie judge sesuatu bende smpai mcm tu skali?da la fight dpn org lain.malunye muke mase tu...!kesalahan ni mcm diletakkan pd aku sorg jer.why not others?aku sbg kwn juz nk igt kan kat dorg.xpela...lps ni aku da xkan jage tepi kain dorg.i'allah...!pe yg nak jd...aku serahkan pd allah.patu 29-31julai (selase-khamis) plak masalah aku between safwan.mungken aku yg besalah.aku telah bebankan masalah aku pd die sdg kan die sndiri byk lg masalah lain yg die hadapi.kejam ke aku?aku da tambahkan lg masalah die.ini ke yg dikatekan sbg pembimbing rakan sebaye?aku adelah manusie pemusnah bkn nye pembimbing!

saat 31 julai....aku konon nye betekad nk lupekan sume hal mase bln 7.aku tekad utk habiskan segale tangisan airmate pd hari itu.tp sume masalah bkn sng utk kite selesaikan dlm tempoh yg singkat.angan2 je besar tp x mnjd.bermule nye detik 1 ogos...aku pakse kan diri utk tersenyum sntiase dan buatkan diri ku gembire.kwn2 aku kate...style aku senyum adelah "senyum terpakse".bia la ape org nk kate...sekrg-krg nye aku cube utk larikan diri aku dr kesedihan yg melare yg berpunce dr masalah2 yg timbul.aku tetap bersedeh pd 1 ogos tp tangisan tu aku hanye luahkan dlm hati.aku x sanggop utk kluarkan airmate dpn kwn2 lg mase 1 ogos tu....bilik air je jd tmpt utk aku kluarkan tangisan.biarlah mate bengkak krn tangisan tp mulot masih lg bole tersnyom dan begembire utk aku lenyapkan kesedihan ku itu.for nabila....thx for be my great listener.from your advice...i hope it can change my life.

0 bebelan:

liku-liku kehidupan